Prof. Wolfgang Henseler

Prof. Wolfgang Henseler

Professor für Digitale Medien und Master of Creative Directions an der Hochschule Pforzheim, Creative Managing Director bei Sensory Minds

Vita (DE)

Prof. Wolfgang Henseler (Jahrgang 1961) ist Professor für Digitale Medien und Master of Creative Directions an der Hochschule Pforzheim – Fakultät für Gestaltung. Er ist Begründer sowie Studiengangleiter des innovativen Studiengangs „Intermediales Design“ und unterrichtet in den Fächern „Digitale Transformation (Wirtschaft 4.0 und Gesellschaft 4.0), Natural User Interface Design, Design- and Innovation-Thinking, Smarte Technologien, Next Generation Business Models, Usability und User Experience.

Professor Henseler ist darüber hinaus Creative Managing Director bei SENSORY-MINDS einem Designstudio für innovative Technologien und smarte Medien und betreut dort die Bereiche „Innovative Technologies and Smart Media Business Strategies“, User Experience und Usability sowie Natural User Interface Solutions. Er ist Experte für kunden- und nutzerorientierte 4.0 Business Lösungen und Spezialist für medien-basierte Markenerlebnisse und Design Thinking.

Als Visionär, Impuls- und Orientierungsgeber zum „neuen“ Denken im Zeitalter der Digitalisierung, sensibilisiert, inspiriert und coacht Professor Henseler so namhafte Unternehmen wie Adidas, Apple, Commerzbank, dm Drogerie, Google, Lufthansa, Mercedes-Benz, RWE, SAP, Volkswagen, etc.

Sein Fokus hierbei liegt auf der Vermittlung der zukünftigen Chancen und Möglichkeiten für Unternehmen, Gesellschaft, Politik und Menschen durch die auftretenden Veränderungen der Digitalisierung mittels eines differenzierten Denkens im Zeitalter 4.0.

CV (ENG)

Prof. Wolfgang Henseler (born 1961) is founder and managing creative director at SENSORY-MINDS, a designstudio for New Media and Innovative Technologies based in Offenbach am Main (Germany). He is a professor for Digital Media and an expert in Digital Transformation, Natural User Interface Design, User Experience 4.0 and Usability – and the dean for Intermedia Design – the design of smart objects and the Internet of Things – at the University of Pforzheim – Faculty for Design.

Professor Henseler leads the strategic creative department, the usability lab and the trend and innovation division of SENSORY-MINDS. He is an expert for customer- and user-centered innovative technology systems and a consultant to global enterprises and the German government concerning nowadays digital transformation and future business modeling.

As a trend and innovation specialist for new and emerging media and future technologies Professor Henseler advices and coaches international leading companies i.e. Apple, Google, JTi, Microsoft, Mercedes-Benz, Nestlé, Deutsche Bank or Deutsche Lufthansa, SAP, RWE, innogy, Volkswagen on their digital business strategies and digital transformation process.