Sabine Scheunert

Sabine Scheunert

Vice President Digital & IT Marketing/Sales Mercedes-Benz

Vita (DE)

Sabine Scheunert führt seit Juli 2016 als Vice President Digital & IT Marketing/Sales Mercedes-Benz die neue digitale Einheit von Mercedes-Benz Cars. In dieser neu geschaffenen Funktion verantwortet Sie einerseits sämtliche IT-basierten Marketing-, Sales- und Aftersales-Aktivitäten sowie andererseits das gesamte digitale Kundenerlebnis der Marke Mercedes–Benz. Neben dem weiteren Ausbau einer zukunftsweisenden IT-Landschaft gehört auch die Entwicklung neuer, profitabler, kundenzentrierter digitaler Dienste zum Bereich von Sabine Scheunert. Die digitale Einheit agiert global und kooperiert weltweit mit unterschiedlichen Inkubatoren und Start-ups. Darüber hinaus ist Sabine Scheunert CIO von Mercedes me, dem personalisierten Kundenportal von Mercedes-Benz.

Sabine Scheunert studierte Wirtschaftsmathematik in Bielefeld und Europäische Unternehmensführung an der deutschen Business School FDHW. Nach ihrem Studium begann sie 1998 ihre Karriere in der Automobilindustrie bei BMW. Hier hielt sie in Deutschland und Frankreich unter anderem eine leitende Position im Produktmanagement inne ehe sie 2006 für BMW nach Osteuropa ging. 2010 wechselte Sabine Scheunert zu PSA Peugeot Citroën nach Paris. Für den französischen Autokonzern arbeitete sie als Leiterin des weltweiten Customer Relationship Managements aller Konzernmarken. Von Anfang 2015 bis zu ihrem Wechsel zu Mercedes-Benz verantwortete Scheunert bei der PSA Peugeot Citroën Group als erste weibliche CEO das China-Geschäft der Marke Citroën in Shanghai.

CV (ENG)

Sabine Scheunert has been heading up the new digital unit at Mercedes-Benz as Vice President Digital & IT Marketing/Sales Mercedes-Benz since July 2016. This newly created function brings with it responsibility for the whole range of associated IT-based marketing, sales and after-sales activities – and for the entire scope of digital customer experiences for the Mercedes-Benz brand.

In addition to the continued expansion of the company’s pioneering IT landscape, Sabine Scheunert’s remit also includes the development of new and profitable customer-centric digital services. The digital unit operates on a global scale and cooperates with a wide range of incubators and start-ups – right around the world. Sabine Scheunert is also the CIO of Mercedes me, the Mercedes-Benz personalised customer portal.

Sabine Scheunert studied Business Mathematics in Bielefeld, Germany, and European Business Management at the German Business School (FDHW). In 1998, subsequent to graduation, she launched her career in the automobile industry at BMW, where she occupied a number of positions in Germany and France, ultimately in an executive function in product management, before relocation to Eastern Europe for BMW in 2006.

In 2010 Sabine Scheunert joined PSA Peugeot Citroën in Paris and worked for the French automobile manufacturer as the worldwide head of Customer Relationship Management for all the brands under the PSA banner. As the first ever female CEO within the PSA Peugeot Citroën Group, Ms. Scheunert managed business activities for the Group’s Citroën brand in Shanghai from the beginning of 2015 until her move to Mercedes-Benz.